MBA-ul este un avantaj, nu un pasaport

de Adrian Mihai, Adevarul 05 Octombrie 2006

Un MBA te poate aduce la interviu, trecand de prima selectie a CV-urilor. Atunci cand candidatii sunt la un nivel apropiat, departajarea se face tot la MBA. Un program de Master in Business Administration (MBA) nu este însã un pasaport, o garantie pentru obtinerea unui anumit post. Experienta personalã, rezultatele obtinute sunt mai importante decat educatia în management.
Activitatea economicã începe sã aibã o anumitã predictibilitate. Acest fapt are o consecintã poate pentru multi de nebãnuit: creste valoarea unui MBA. "Panã în urmã cu cativa ani, un MBA notat în CV nu era întotdeauna cel mai fierbinte punct dintr-o aplicatie. Piata cerea o atitudine mai degrabã de antreprenor, foarte multe abilitãti de adaptare la conditiile grele din economia romaneascã", considerã Rudolf Fedorovici, consultant la Advice. Cunostintele de teorie pe care le furnizeazã un MBA erau vãzute atunci ca si calitãti secundare. Acum, un program MBA absolvit face diferenta între candidati. "Un MBA îmi aratã în primul rand cã persoana cu care discutãm este un om preocupat de carierã, un om organizat, un om care este în stare sã investeascã eforturi pentru a face lucrurile mai bine, inclusiv în ceea ce înseamnã organizarea propriei cariere", explicã Fedorovici din postura celui care citeste si selecteazã CV-urile candidatilor.
Un MBA te poate aduce la interviu, trecand de prima selectie a CV-urilor. Atunci cand candidatii sunt la un nivel apropiat, departajarea se face tot la MBA. Un program de Master in Business Administration (MBA) nu este însã un pasaport, o garantie pentru obtinerea unui anumit post. Experienta personalã, rezultatele obtinute sunt mai importante decat educatia în management.
Activitatea economicã începe sã aibã o anumitã predictibilitate. Acest fapt are o consecintã poate pentru multi de nebãnuit: creste valoarea unui MBA. "Panã în urmã cu cativa ani, un MBA notat în CV nu era întotdeauna cel mai fierbinte punct dintr-o aplicatie. Piata cerea o atitudine mai degrabã de antreprenor, foarte multe abilitãti de adaptare la conditiile grele din economia romaneascã", considerã Rudolf Fedorovici, consultant la Advice. Cunostintele de teorie pe care le furnizeazã un MBA erau vãzute atunci ca si calitãti secundare. Acum, un program MBA absolvit face diferenta între candidati. "Un MBA îmi aratã în primul rand cã persoana cu care discutãm este un om preocupat de carierã, un om organizat, un om care este în stare sã investeascã eforturi pentru a face lucrurile mai bine, inclusiv în ceea ce înseamnã organizarea propriei cariere", explicã Fedorovici din postura celui care citeste si selecteazã CV-urile candidatilor.
Un alt moment în care existenta unui MBA influenteazã deciziile recrutorilor este atunci cand au în fatã trei-patru candidati cu un nivel de experientã profesionalã similarã, care au trecut prin experiente de viatã usor comparabile si care, ca si personalitãti, ating toate acele criterii care se cautã la profilul respectiv, ne spune Fedorovici. În acel moment, micile amãnunte din profilul unui candidat încep sã facã diferenta. Într-o asemenea situatie, cel care a parcurs un program MBA va avea castig de cauzã.
Atunci cand însã rezultatele îl prezintã ele singure pe candidat, faptul cã persoana respectivã "a trecut pe la scoalã", aproape cã nici nu mai conteazã. "Sunt exemple foarte multe de manageri care au multe de prezentat. Cand un manager îti spune cã a lansat pe o piatã externã unul dintre primele produse romanesti care au pãtruns în afara tãrii noastre si au obtiunt rezultate foarte bune, nu stiu în ce mãsurã un MBA te mai poate impresiona", apreciazã Fedorovici. Pe de altã parte, existã si situatii în care mai importante sunt alte calitãti decat educatia în management. "Am recrutat pentru o firmã mare, care mostenea un numãr mare de angajati, cu probleme foarte severe, mergand panã la furturi, probleme foarte grave de mentalitãti. MBA-ul nu a fost în niciun caz elementul-cheie. Am cãutat o persoanã care sã poatã gestiona un astfel de colos", explicã Fedorovici.
Un MBA nu este un pasaport, o garantie pentru obtinerea unui post anume. Un MBA poate sã fie un avantaj. "Primul factor de care depinde transformarea MBA-ului într-un avantaj este chiar purtãtorul lui. Sunt multi oameni care au trecut printr-un MBA si nu au înteles foarte multe lucruri. Dacã nu dispui personal de capacitatea de a transfera în practicã informatiile obtinute în urma unui MBA, este timp pierdut degeaba", subliniazã consultantul. Pe de altã parte, conteazã si mediul în care candidatul urmeazã sã activeze. "Nu ai cum sã aplici la valoare maximã informatiile si abilitãtile deprinse în urma unui MBA dacã organizatia în care activezi nu este suficient de receptivã la schimbarea pe care tu vrei sã o aduci", spune Fedorovici.

News

Commercial Director, Mattresses & Pillows
9/5/2017 - World-class producer of cellular foams and industrial polymers. The group was formed over 60 years ago as British Vita and now operates internationally supplying a vast range of materials for applications including transportation, general industry, construction, furniture & bedding and packaging.
Technical Manager
5/8/17 - one of the largest multinational companies active in the Romanian medical sector.

Newsletter

Subscribe for up-to-date newsletters you would like to receive on a regular basis.

türk porno,Porno izle, sikiş izle,sex izle porno izle,porno izle bedava porno

"));