Cu managerul in sala de training

 

articol publicat in Business Edu de Alina Negrea, Senior Partner a+performance - 12 ianuarie 2008

Cunosc manageri care s-au intrebat si ne-au intrebat daca este bine sa participe la un training cu echipa lor, in sala de training. Cand le-am cerut sa ne spuna ce anume i-ar motiva sa faca acest lucru, unii dintre ei au mentionat urmarirea calitatii si aplicabilitatii informatiilor si a conceptelor, a calitatii trainerului, a proceselor desfasurate, sau pur si simplu pentru re-improspatarea lucrurilor pe care le stiu deja. Altii ne-au spus ca vor sa vada “cat de bine se descurca” si cat de mult se implica fiecare membru al echipei in parte. Insa au fost si cazuri in care nu am mai ajuns la a discuta aceasta dilema, prezenta managerilor in sala fiind un fapt, pe care l-am luat ca atare.

In experienta mea ca trainer, insa, am observat atat aspecte pozitive cat si aspecte mai putin pozitive in participarea managerului impreuna cu echipa sa la training:

Pericole pentru angajati
Pericolele participarii managerului in sala de training pot sau nu sa se transforme in efecte negative. Unul dintre pericole este “inchiderea” participantilor.E de ajuns o judecata de valoare din partea managerului catre ce a spus sau a facut unul dintre membrii echipei, pentru ca toti participantii sa se “inchida”, sa se cenzureze.

 Cateodata este vorba si de mai putin: cateva cuvinte inhibatoare, cum ar fi “trebuie” (tu trebuia sa faci ....) si mesajul nespus pe care il intelege echipa este in aceasta sala e prezent seful si el e cel care are puterea, el e cel care stie. Intre a-si exprima parerea si a intra in dezacord cu seful, participantul va alege sa taca.
In masura in care aceste mesaje inhibatoare nu sunt recurente in timpul trainingului, trainerul le poate “dezamorsa”; totusi, daca asemenea mesaje sunt transmise in mod repetat, pana si cel mai experimentat trainer va depune armele. Echipa are inca sanse sa parcurga un proces de invatare, insa mult mai redus ca eficienta- participantii se vor cenzura si trairile, emotiile, invatamintele extrase, vor fi aduse incomplet la nivelul constientului, sau blocate pur si simplu. De aceea, managerul-participant are nevoie de control, flexibilitate si toleranta in a-si accepta realmente membrii echipei, asa cum se manifesta ei, fara a-i judeca sau a-i  evalua.

Un alt pericol  este ca participantii sa actioneze asa cum cred ei ca “da bine”, sa se comporte conform “rolului” profesional, pentru a mentine in fata managerului o imagine anume. In acest caz, vom avea o foarte frumoasa sceneta pe parcursul intregului training, care are cu atat mai multe sanse sa se mentina, cu cat timpul alocat trainingului este mai scurt si cu cat participantii sunt mai buni actori. Managerul poate “incuraja” asemenea comportamente printr-o atitudine de tipul mobila decorativa– managerii care se pozitioneaza fizic putin distantat fata de restul paticipantilor si privesc cu atentie dar fara a se exprima, au acest efect asupra participantilor. Trainerul il poate “atrage” pe manager in discutii, sa il implice, insa nu este o solutie-panaceu pentru asemenea situatii, responsabiliatea revine in mare parte managerului, in alegerea de atitudine pe care acesta o face. Unii manageri se implica, atrasi de “arta” trainerului, dar revin inapoi de multe ori la atitudinea anterioara.

Pericole ce se pot transforma in efecte negative mai exista: pot izbucni de exemplu nemultumiri ale echipei fata de manager, sau frustrari ale echipei vis-a-vis de managementul general al companiei. In acest caz, un trainer experimentat poate media conflictul la suprafata lui, in asa fel incat sa nu se amplifice; altfel este dificil pentru un trainer si chiar nerecomandat sa se implice in solutionarea cauzala a unui asemenea tip de conflict. Managerul, la randul sau, poate amplifica sau atenua un asemenea conflict.

Pentru ca efectele participarii managerului la training sa fie pozitive, e nevoie de mult efort din partea acestuia. Acesta va avea nevoie de flexibilitate, intelegere, mult autocontrol si deschidere catre o reala comunicare cu echipa.

Efecte pozitive
Ca efect pozitiv pot confirma cazuri in care membrii echipei s-au simtit mult mai motivati de legatura care s-a creat intre ei si manager, in timpul trainingului. Altii au apreciat imbunatatirea comunicarii intre ei si managerul lor direct. Managerii, la randul lor, s-au declarat multumiti ca au avut ocazia sa isi cunoasca mai bine membrii echipei si sa inteleaga provocarile cu care acestia se confrunta. Au fost cazuri cand membrii echipei au devenit mai “curajosi” in urma unui training impreuna cu mangerul, sa vorbeasca deschis cu acesta.

In experienta mea, cazurile in care participarea managerului in sala de training a fost una cu efecte pozitive s-au intamplat atunci cand managerul avea o anumita maturitate profesionala (atentie, nu ma refer la varsta!), o buna cunoastere a oamenilor si o atitudine constructiva. Managerii care nu s-au temut sa se deschida catre ceilalti si care au acceptat si respectat fiecare membru al echipei au beneficiat de participarea lor la trainingul cu echipa. In revers, managerii cu anumite bariere de comunicare sau dorinta inconstienta de control, au mentinut distanta dintre ei si echipa, diminuand dramatic si succesul trainigului. Ca amuzament, un asemenea manager va fi in permanenta in cautare a unui alt si alt furnizor de training, pentru ca cel anterior “nu a fost bun”.

Pentru manager, a fi prezent cu echipa in training este o ocazie valoroasa de a-si aduce si mentine echipa aproape. Las managerilor libertatea de a alege cum vor proceda pe viitor, in a participa sau nu la un training cu echipa.
Pentru cei care aleg sa nu participe, prima dilema va fi: cum stiu daca a fost eficient trainingul ? Exista multe metode de a “masura” eficienta trainingului sau ROI (return of investment); majoritatea furnizorilor de training le cunosc si le aplica. Dar despre cum “controlam, cantarim si raportam” rezultatele trainingului voi vorbi intr-un articol viitor.

 

 

News

Commercial Director, Mattresses & Pillows
9/5/2017 - World-class producer of cellular foams and industrial polymers. The group was formed over 60 years ago as British Vita and now operates internationally supplying a vast range of materials for applications including transportation, general industry, construction, furniture & bedding and packaging.
Technical Manager
5/8/17 - one of the largest multinational companies active in the Romanian medical sector.

Newsletter

Subscribe for up-to-date newsletters you would like to receive on a regular basis.

türk porno,Porno izle, sikiş izle,sex izle porno izle,porno izle bedava porno

"));